Kverneland Accord MSC vetőgép vetése

dscf2480-2

dscf2479-1

Így néz ki az MSC-vel vetett búza korai fejlettségi állapotában- kicsit elemezzük ki, hogy mitől is lett ennyire egyenletes a vetés.

Az MSC vetőgép igen komoly szerkezet. Nehéz- a 3 méteres is 50 mázsa, üresen. A gép két tömörítőhengeren gurul, amelyek távol vannak egymástól. Ha az első, rögtörést végző keréksor rámegy egy hantra, a vetőcsoroszlya soron gyakorlatilag semmiféle vetésmélység változást nem mérhetünk.

A gép talajelőkészítő része aprómorzsás, előtömörített földet készít a vetőcsoroszlyák elé. A felület teljes egészében le van hengerelve a hátsó keréksor által. Ebbe a tömörített talajba tesszük bele a vetőmagot.

ac_msc_3m_act_mulch_01-1

A csoroszlyanyomás állandó: 160 kg. Ekkora csoroszlyanyomás még szemenkénti vetőgépeknél is igen dícséretes, nemhogy gabonavetőgépeknél…

A csoroszlyák nem gumibakokon, hanem csapokon mozognak, és Kverneland laprugó terheli őket, hogy a 12,5 cm-es csoroszlyaosztás 5 év múlva is 12,5 cm maradjon.

Ha a vetésmélységet beállítottuk, akkor kész- annyi is marad. Ha magot kaparunk, ugyanolyan élményben van részünk mint az Optima szemenkénti vetőgépeknél- gyakorlatilag minden mag egyforma mélységben és azonos rögfrakción fog üldögélni.

ac_msc_3m_coulters_01-1

A csoroszlya által nyitott keskeny magárkot a tömörítő keréksor lezárja. A tömörítés erőssége csavarorsókkal szabályozható (központilag, egyszerűen, gyorsan és precízen).

A szabályozási lehetőséggel elkerülhetjük például a repcevetés túlzott megtömörítését és az ebből adódó kelési problémákat. Lent látszik, hogy ki is lehet a tömörítő keréksort emelni- csak a magtakaró borona dolgozik.

ac_msc_3m_work_mulch_01-1

A végén van a magtakaró borona, mely ugyanúgy szabályozható, mint a tömörítő keréksor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.