Minden egyes Garford kultivátor (2005 óta) súlyáthelyező rendszerrel működik. A váz teljes súlya a kultivátor kocsikra helyeződik át a paralelogrammákba épített hidraulikus munkahengereken keresztül. Ezek a munkahengerek sorba vannak kötve, azaz ha egy kocsit megpróbálunk kiemelni, akkor az egész kultivátor súlyával kell megbirkóznunk. Az kocsinyomás 200+ kg környékén alakul. Ez a megoldás biztosítja az igazán egyenletes mélységtartást és garantálja a kapák földbe hatolását.
Az alábbi képen egy 2008-as évjáratú gépet látjuk. A képen sárgával kiemeltem a súlyáthelyező rendszer munkahengerét.
![](https://i0.wp.com/tomelilla.hu/wp-content/uploads/image-1.png?resize=900%2C603&ssl=1)
Érdemes külön figyelmet fordítani a képen látható sorvédő lemezekre is. Nem véletlenül dolgozunk sorvédő lemezzel a sorvédő tárcsa helyett. Az alábbi képen látható felcserepesedett szójaföldnél a legkisebb művelési hiba is a növények betemetéséhez, vagy a gyökerek szakadásához vezethet.
![](https://i0.wp.com/tomelilla.hu/wp-content/uploads/image-3.png?resize=900%2C659&ssl=1)
Az alábbi képen látszik a sorvédő lemezeknek a munkája:
![](https://i0.wp.com/tomelilla.hu/wp-content/uploads/image-4.png?resize=900%2C626&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/tomelilla.hu/wp-content/uploads/image-5.png?resize=900%2C578&ssl=1)